System wartości i zasady postępowania są podstawą działań biznesowych Grupy PZU. Grupa PZU prowadząc działalność gospodarczą opiera się na czterech głównych wartościach: stabilności, innowacyjności, uczciwości i odpowiedzialności.

Zgodnie z misją „Dbamy o to, co w życiu jest najważniejsze” PZU chce towarzyszyć klientom na poszczególnych etapach ich życia, pomagając podejmować najważniejsze dla nich decyzje. Filozofia działania zakłada dostarczanie wysokiej jakości produktów ubezpieczeniowych, finansowych oraz zdrowotnych, w sposób jak najbardziej efektywny pod względem ceny, dystrybucji, adekwatności oraz konkurencyjności.

Grupa PZU duży nacisk kładzie na zdrowie i dobrostan pracowników oraz klientów. Za cel stawia sobie budowę świadomości Polaków w kwestiach zdrowotnych, zwracając szczególną uwagę na działania profilaktyczne. Chcąc tworzyć odpowiedzialną organizację mocno akcentuje czynniki ESG (środowisko, społeczna odpowiedzialność i ład korporacyjny). Priorytetem jest wypracowywanie korzyści dla akcjonariuszy i klientów w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.

  • 2-23

Dobre Praktyki Grupy PZU

Podstawowe normy etyczne dla Grupy PZU wyznaczają „Dobre Praktyki Grupy PZU”. Ich celem jest kształtowanie spójnej kultury organizacyjnej firmy we wszystkich kluczowych aspektach jej funkcjonowania. Definiują zachowania i sposób postępowania wobec wszystkich interesariuszy polegający na szacunku i zaufaniu. Praktyki zostały przyjęte jako jednolity wzorzec standardów przestrzeganych przez wszystkie podmioty Grupy PZU, z wyjątkiem Grupy Alior Banku oraz Grupy Pekao, w których funkcjonują odpowiednio „Kodeks Etyki Alior Bank” oraz „Kodeks Postępowania Grupy Pekao”

W dokumencie dobrych praktyk zostały określone normy i standardy postępowania w relacji z pracownikami, klientami, kontrahentami oraz społecznościami lokalnymi. Opisane w nim wartości i zasady odnoszą się do m.in. do takich zagadnień jak: konflikt interesów, posługiwanie się informacjami wrażliwymi, korupcja i polityka prezentowa, zgłaszanie problemów natury etycznej, zasady współpracy z kontrahentami, udzielanie informacji. Obowiązek postępowania zgodnie z przyjętymi standardami dotyczy wszystkich pracowników Grupy PZU bez względu na zajmowane stanowisko.

Stosowanie Dobrych Praktyk Grupy PZU zostało opisane w Rozdziale: Stosowanie Dobrych Praktyk Grupy PZU.

Nowy Model Pracy

Od 2022 roku w PZU funkcjonuje Nowy Model Pracy, który wiązał się m. in. z wprowadzeniem pracy hybrydowej. Wdrażane zmiany pomagają tworzyć inspirujące miejsce pracy zapewnianiające warunki do osiągania wysokiej efektywności pracowników i zespołów oraz zwiększanie zwinności i elastyczności organizacji.

Pracownicy i menedżerowie dostrzegają wiele korzyści pracy hybrydowej – m. in większe możliwości godzenia pracy z życiem prywatnym, rozwijanie optymalnych stylów pracy, które przekładają się na innowacyjność i budowanie pozytywnych doświadczenia pracowników.

Narzędziem wspierającym zmianę w Nowym Modelu Pracy są rozwijane od 2022 roku Karty Dobrych Praktyk. Stanowią one otwarty katalog rekomendacji związanych z pracą hybrydową, zespołową, wykorzystaniem narzędzi (w tym cyfrowych i pracy na odległość) oraz budowaniem dobrostanu pracowników.

  • Potencjał różnorodności
  • Współpraca międzyobszarowa
  • Współpraca i różnorodność
  • Dobry stan
  • Praca w skupieniu
  • Efektywne spotkania
  • Optymalny styl pracy
  • Koncentracja i energia (tylko talia liderska)
  • Odpowiedzialność i wpływ (tylko talia liderska)
  • Sprzyjająca atmosfera (tylko talia liderska)
  • Wsparcie hybrydowej rzeczywistości (tylko talia liderska)

Kultura organizacyjna i Nowy Model Pracy zostały opisane w rozdziałach Środowisko pracy oraz Kultura organizacyjna.