Wiedza i doświadczenie pracowników budują kapitał ludzki Grupy PZU.

  • 3-3
  • FS16

Z uwagi na znaczenie tego kapitału również dla społeczeństwa i gospodarki, PZU chętnie uczestniczy w wydarzeniach i konferencjach na rzecz rozwoju biznesu, nauki, nowych technologii i edukacji finansowej. Ważnym przykładem dzielenia się wiedzą ekspercką są programy kierowane do młodego pokolenia oraz współpraca ze środowiskiem akademickim. To również sposób, by dotrzeć do grona ambitnych studentów, którzy wkrótce pojawią się na rynku pracy i będą mogli rozpocząć swoją karierę zawodową właśnie w PZU.

Inicjatywy PZU – dzielenie się wiedzą

Programy dla studentów

PZU od lat wspiera środowisko akademickie. Inicjatywy PZU kierowane do tej grupy osób realizowane są aktualnie pod hasłem PZU Student Talent. Umożliwiają one zdobycie praktycznej wiedzy, pierwszych doświadczeń zawodowych oraz poznanie kultury organizacyjnej dużej firmy. Są to m.in.: ogólnopolski program praktyk i staży, Dni Otwartego Biznesu, program Ambasador.

Zapewnia napływ młodych talentów do organizacji i budowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. W 2023 roku do programu zaaplikowało blisko 3 700 studentów oraz absolwentów, z których zrekrutowano 21 praktykantów i 38 stażystów. Program rozpoczął się w lipcu – praktyki trwały trzy miesiące, a staże pół roku. Odbywały się w różnych obszarach biznesowych i lokalizacjach. Dodatkowo uczestnicy wzięli udział w dwudniowym cyklu szkoleń, które dotyczyły tematyki myślenia strategicznego, zarządzania projektami, innowacyjności (VR), dobrej komunikacji i współpracy. Po zakończeniu programu współpracę z PZU kontynuuje 74% stażystów. Zgodnie z wynikami przeprowadzonej ankiety ewaluacyjnej 100% ankietowanych praktykantów potwierdza, że program spełnił ich oczekiwania.

To jedno z flagowych działań PZU w obszarze dzielenia się wiedzą ekspercką. Są to praktyczne warsztaty dla studentów z całej Polski, w trakcie których mierzą się oni z realnymi problemami biznesowymi i poznają specyfikę codziennych wyzwań w wybranym przez siebie obszarze. W 2023 roku projekt odbył się w ostatnim tygodniu listopada w PZU Park i dotyczył obszarów takich, jak: IT – Big Data/Sztuczna Inteligencja, Digital Marketing, Negocjacje, ESG Aktuariat.

To zespół aktywnych studentów, którzy reprezentują Grupę PZU na swoich uczelniach. Pomagają angażować w projekty PZU najlepszych studentów, współpracują z biurami karier, rekomendują projekty studenckie. Całoroczną współpracę z Ambasadorami PZU rozpoczęło dwudniowe spotkanie, które odbyło się stacjonarnie w PZU Park. Ambasadorzy wzięli udział w szkoleniu z Personal Brandingu, Social Mediów oraz Budowania Wizerunku online i offline. W roku akademickim 2023/2024 w największych ośrodkach akademickich w Polsce aktywnie działa 15 Ambasadorów PZU. Są oni bardzo dużym wsparciem dla PZU w trakcie rekrutacji do flagowych programów dla studentów.

PZU podejmuje partnerstwa, które przekładają się na rozpoznawalność PZU jako pracodawcy wśród młodego pokolenia na rynku pracy oraz na poziom zainteresowania tej grupy rekrutacjami kierowanymi do studentów, absolwentów oraz młodych specjalistów:

W 2023 roku PZU był Partnerem Głównym VIII edycji programu „Go4Poland – Wybierz Polskę!” organizowanego przez Fundację GPW. W jego ramach firma zaangażowała się w program praktyk, program mentorski, w Letnią Szkołę Go4Poland oraz konferencję „Twoja kariera – kierunek Polska!”. W tej edycji wystąpienia ekspertów PZU dotyczyły obszarów HR i ESG;

W 2023 kontynuowano partnerstwo PZU ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie. W ramach współpracy pracownicy PZU wzięli udział w targach pracy „Dzień Kariery SGH”, wydarzeniu – konsultacje kariery SGH, a w mediach społecznościowych i magazynie Gazeta SGH regularnie pojawiały się materiały promujące programy skierowane do studentów.

PZU jest pracodawcą oferującym ciekawą pracę dla specjalistów o różnym stażu pracy w wielu obszarach biznesu i w całej Polsce. Chcąc umacniać pozycję na rynku pracy w 2023 roku prowadził kampanie promujące swoją markę pracodawcy:

Kampanie employer brandingowa

Pokazywała jak istotna jest możliwość łączenia obowiązków zawodowych z zainteresowaniami i umiejętnościami. PZU dzięki skali działania i różnorodności umożliwia ekspertom z różnych dziedzin biznesu znaleźć pracę dopasowaną do ich kompetencji. Kampania jest kierowana do aktywnych zawodowo profesjonalistów o zróżnicowanym stażu pracy i specjalizacjami, takimi jak: ubezpieczenia, finanse, analiza danych, IT, sprzedaż oraz obsługa klienta.

Jej celem było promowanie marki PZU jako atrakcyjnego pracodawcy wśród ekspertów z branży IT. Jako główne atuty PZU przedstawiono w szczególności dostępność nowoczesnych technologii, skalę prowadzonych działań, nastawienie organizacji na wdrażanie unikalnych rozwiązań i cenioną przez pracowników przyjazną atmosferę pracy.

W 2023 roku PZU TFI w ramach działań edukacyjnych uruchomiła pierwszą edycję Akademii TFI PZU. Jest to program skierowany do studentów uczelni ekonomicznych lub nauk ścisłych, którego celem jest edukacja w zakresie zarządzania funduszami inwestycyjnymi, analizy instrumentów finansowych oraz funkcjonowania rynków finansowych, a także popularyzacja długoterminowego inwestowania z wykorzystaniem funduszy inwestycyjnych i innych produktów zbiorowego inwestowania. Działania prowadzone w ramach Akademii będą kontynuowane w 2024 roku.

Dobre praktyki PZU i PZU Życie

Platforma WspółPraca

W 2023 roku rozpoczął się pilotaż portalu WspółPraca. Jest to nowy produkt wspierający pracowników i klientów korporacyjnych PZU Życie. Wiedza w portalu dotyczy obszarów związanych z regulacjami środowiskowymi w pracy oraz dobrych praktyk społecznych, które wpływają na zdrowe życie. Zagadnienia w serwisie dotyczą bezpośrednio obszarów związanych z zarządzaniem zespołem w zakresie promowania godnego zatrudnienia, polityki równych szans i poszanowania praw pracownika. Szczególne miejsce mają treści omawiające występowanie kryzysu zdrowotnego w pracy w formie chorób przewlekłych i zawodowych. Omawiane w portalu zagadnienia są zbieżne z obszarem dotyczącym praw człowieka w zakresie działalności organizacji i stanowi realizację jednego z celów ESG.