• 3-3
  • SBM-3/S4
  • S4-4

Model działalności PZU łączy wszystkie obszary aktywności Grupy PZU i integruje je wokół klienta: ubezpieczenia na życie, majątkowe, zdrowotne, inwestycje, emerytury, ochronę zdrowia, bankowość i usługi assistance, co pozytywnie wpływa na jakość doświadczenia klienta. Wypłacane przez PZU świadczenia pomagają zachować stabilność finansową rodzinom, które znalazły się w ciężkiej sytuacji, np. na skutek choroby lub śmierci jednego z członków rodziny, utraty dachu nad głową w wyniku pożaru, podtopienia. Jest to dodatkowa ochrona, która daje poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa. Dodatkowo, dzięki oferowanym produktom oraz funduszom inwestycyjnym PZU wspiera klientów w gromadzeniu oszczędności, zwiększając przy tym ich świadomość i wiedzę ekonomiczną. Na przestrzeni ostatnich lat Grupa PZU przechodzi transformację od spółek działających odrębnie, w kierunku oferowania kompleksowych produktów w ramach całego ekosystemu.

Segmentacja klientów rynkowych, którą posługuje się PZU, pozwala marce adresować potrzeby różnych grup target-owych obecnych na rynku i trafiać do nich adekwatnie z komunikacją i produktami. PZU stara się także odpowiadać na potrzeby klientów z uwzględnieniem ich preferencji. Oferta dla klienta dostępna jest w formie stacjonarnej (oddziały, kontakt z agentem), zdalnej za pośrednictwem infolinii sprzedażowej oraz online w mojePZU (dostępność w moje.pzu.pl lub w aplikacji mobilnej mojePZU mobile). Dzięki temu PZU zaspokaja potrzeby różnych pokoleń i grup (w tym rodzin, młodych, seniorów, osób z niepełnosprawnościami, klientów posługujących się narzędziami online oraz tych, którzy preferują kontakt bezpośredni). Zasady oferowania produktów i obsługi klientów zostały opisane w tym rozdziale.

PZU nie oferuje produktów które:

  • są z natury szkodliwe dla ludzi lub zwiększają ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych;
  • potencjalnie negatywnie wpływają na prawo klientów do prywatności, ochrony danych osobowych, wolności słowa i niedyskryminacji;

i konsumentom którzy są:

  • zależni od dokładnych i dostępnych informacji związanych z produktem lub usługą, takich jak instrukcje obsługi i etykiety produktów, aby uniknąć potencjalnie szkodliwego korzystania z produktu lub usługi;
  • szczególnie narażeni na wpływ na zdrowie lub prywatność lub wpływ strategii marketingowych i sprzedażowych, takich jak dzieci lub osoby znajdujące się w trudnej sytuacji finansowej.