W raporcie Grupy PZU i PZU został wykorzystany standard „GRI Standards 2021” dla ujawnień ogólnych oraz istotnych, a także „GRI 2016” dla ujawnień tematycznych.

GRI Standard Numer
wskaźnika
Nazwa wskaźnika Lokalizacja
I. UJAWNIENIA PROFILOWE
Organizacja i jej praktyki sprawozdawcze
GRI 2 – 2021 2-1 Dane na temat organizacji
GRI 2 – 2021 2-2 Podmioty objęte raportowaniem zrównoważonego rozwoju w organizacji
GRI 2 – 2021 2-3 Okres sprawozdawczy, częstotliwość raportowania i dane kontaktowe
GRI 2 – 2021 2-4 Korekty informacji
GRI 2 – 2021 2-5 Weryfikacja zewnętrzna
Działalność i pracownicy
GRI 2 – 2021 2-6 Działalność, łańcuch wartości i inne relacje biznesowe
GRI 2 – 2021 2-7 Pracownicy
GRI 2 – 2021 2-8 Osoby świadczące pracę na rzecz organizacji niebędące jej pracownikami
Ład korporacyjny
GRI 2 – 2021 2-9 Skład i struktura najwyższego organu zarządzającego
GRI 2 – 2021 2-10 Powoływanie i wybór najwyższego organu zarządzającego
GRI 2 – 2021 2-11 Przewodniczący najwyższego organu zarządzającego
GRI 2 – 2021 2-12 Rola najwyższego organu zarządzającego w nadzorowaniu zarzadzania wpływem
GRI 2 – 2021 2-13 Delegowanie odpowiedzialności za zarządzanie wpływem
GRI 2 – 2021 2-14 Rola najwyższego organu zarządczego w raportowaniu kwestii zrównoważonego rozwoju
GRI 2 – 2021 2-15 Konflikty interesów
GRI 2 – 2021 2-16 Komunikacja kwestii krytycznych
GRI 2 – 2021 2-17 Zbiorowa wiedza najwyższych organów zarządzających
GRI 2 – 2021 2-18 Ocena wyników działalności najwyższego organu zarządczego
GRI 2 – 2021 2-19 Polityki wynagrodzeń
GRI 2 – 2021 2-20 Proces ustalania wynagrodzeń
GRI 2 – 2021 2-21 Roczny wskaźnik całkowitego wynagrodzenia
Strategia, polityka i praktyki
GRI 2 – 2021 2-22 Oświadczenie w sprawie strategii zrównoważonego rozwoju
GRI 2 – 2021 2-23 Zobowiązania ujęte w politykach
GRI 2 – 2021 2-24 Realizowanie zobowiązań ujętych w politykach
GRI 2 – 2021 2-25 Procesy łagodzenia negatywnego wpływu
GRI 2 – 2021 2-26 Mechanizmy zasięgania porad i sygnalizowania potencjalnych nieprawidłowości
GRI 2 – 2021 2-27 Zgodność z przepisami prawa i regulacjami
GRI 2 – 2021 2-28 Członkostwo w organizacjach
Angażowanie interesariuszy 
GRI 2 – 2021 2-29 Podejście do angażowania interesariuszy
GRI 2 – 2021 2-30 Układy zbiorowe
II. TEMATY ISTOTNE
GRI 3 – 2021 3-1 Proces określania istotnych zagadnień
GRI 3 – 2021 3-2 Lista istotnych zagadnień
1. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Podejście do wyzwań związanych ze zmianą klimatu
GRI 3 – 2021 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 2 – 2021 2-23 Zobowiązania ujęte w politykach
GRI 2 – 2021 2-24 Realizowanie zobowiązań ujętych w politykach
GRI 2 – 2021 2-28 Członkostwo w organizacjach
2. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Redukcja śladu węglowego
GRI 3 – 2021 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 305 – 2016 305-1 Łączne bezpośrednie emisje
GRI 305 – 2016 305-2 Łączne emisje pośrednie związane z energią
GRI 305 – 2016 305-3 Inne emisje pośrednie
GRI 305 – 2016 305-4 Intensywność emisji gazów cieplarnianych
GRI 305 – 2016 305-5 Redukcje emisji gazów cieplarnianych
6. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Oferta produktowa z uwzględnieniem czynników środowiskowych 
GRI 3 – 2021 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
7. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Zrównoważone inwestycje 
GRI 3 – 2021 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
8. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Uwzględnianie czynników ESG we współpracy z klientami, w tym działania edukacyjne i budujące świadomość
GRI 3 – 2021 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 2 – 2021 2-28 Członkostwo w organizacjach
9. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Promocja aktywnego i zdrowego stylu życia, profilaktyka zdrowotna 
GRI 3 – 2021 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 403 – 2016 403-6 Promocja zdrowia wśród pracowników
10. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Działania prewencyjne w zakresie bezpieczeństwa i współpraca ze służbami ratunkowymi 
GRI 3 – 2021 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
14. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Edukacja ubezpieczeniowa i finansowa 
GRI 3 – 2021 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
G4-FS16 Inicjatywy mające na celu edukację finansową według typu odbiorców
19. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Strategia biznesowa z uwzględnieniem czynników zrównoważonego rozwoju (ESG), struktura zarządzania ESG i plany na przyszłość 
GRI 3 – 2021 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 2 – 2021 2-9 Skład i struktura najwyższego organu zarządzającego
GRI 2 – 2021 2-12 Rola najwyższego organu zarządzającego w nadzorowaniu zarzadzania wpływem
GRI 2 – 2021 2-13 Delegowanie odpowiedzialności za zarządzanie wpływem
GRI 2 – 2021 2-14 Rola najwyższego organu zarządczego w raportowaniu kwestii zrównoważonego rozwoju
GRI 2 – 2021 2-17 Zbiorowa wiedza najwyższych organów zarządzających
GRI 2 – 2021 2-22 Oświadczenie o strategii zrównoważonego rozwoju
22. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Standardy obsługi klienta, system obsługi reklamacji, badanie satysfakcji z oferowanych usług i produktów 
GRI 3 – 2021 3-3 Zarzadzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 2 – 2021 2-25 Procesy łagodzenia negatywnego wpływu
GRI 417 – 2016 417-1 Wymogi wewnętrzne w zakresie oznakowania produktów i usług oraz informacji na ich temat
G4-FS14 Inicjatywy podjęte w celu poprawy dostępu do usług finansowych dla osób defaworyzowanych
23. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Bezpieczeństwo i ochrona informacji, cyberbezpieczeństwo
GRI 3 – 2021 3-3 Zarzadzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 2 – 2021 2-25 Procesy łagodzenia negatywnego wpływu
25. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Włączenie czynników i ryzyk ESG do systemu zarządzania ryzykiem w Grupie PZU 
GRI 3 – 2021 3-3 Zarzadzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 2 – 2021 2-12 Rola najwyższego organu zarządzającego w nadzorowaniu zarzadzania wpływem
GRI 2 – 2021 2-16 Komunikacja kwestii krytycznych
GRI 2 – 2021 2-23 Zobowiązania ujęte w politykach
GRI 2 – 2021 2-24 Realizowanie zobowiązań ujętych w politykach
31. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Struktura zatrudnienia, rotacja zatrudnienia, warunki zatrudnienia, równość wynagrodzeń oraz warunki pracy 
GRI 3 – 2021 3-3 Zarzadzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 2 – 2021 2-7 Pracownicy
GRI 401 – 2016 401-1 Pracownicy nowo zatrudnieni oraz odejścia
GRI 401 – 2016 401-2 Świadczenia dodatkowe zapewniane pracownikom pełnoetatowym, które nie są dostępne dla pracowników czasowych lub pracujących w niepełnym wymiarze godzin
GRI 404 – 2016 404-1 Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika
GRI 404 – 2016 404-3 Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia
GRI 405 – 2016 405-1 Skład ciał nadzorczych i kadry pracowniczej w podziale na kategorie pracowników według płci, wieku oraz innych wskaźników różnorodności
GRI 405 – 2016 405-2 Średnie wynagrodzenie zasadnicze kobiet do mężczyzn
33. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Edukacja i rozwój pracowników na różnym szczeblu – oferowanie możliwości rozwoju, szkolenia, dofinansowanie edukacji 
GRI 3 – 2021 3-3 Zarzadzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 404 – 2016 404-1 Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika
GRI 404 – 2016 404-2 Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego, które wspierają ciągłość zatrudnienia pracowników oraz ułatwiają proces przejścia na emeryturę
34. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Angażowanie pracowników w kwestie związane z ESG, uwzględnienie ESG w celach rocznych kadry zarządzającej oraz edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju 
GRI 3 – 2021 3-3 Zarzadzanie istotnymi zagadnieniami
35. Temat raportowania zidentyfikowany jako istotny: Promocja zdrowia i zdrowego trybu życia pracowników, zapewnienie work-life balance, inicjatywy well-being 
GRI 3 – 2021 3-3 Zarzadzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 403 – 2016 403-6 Promocja zdrowia wśród pracowników
III. POZOSTAŁE TEMATY
Wyniki ekonomiczne 
GRI 201 – 2016 201-1 Bezpośrednia wartość ekonomiczna wytworzona i podzielona (z uwzględnieniem przychodów, kosztów operacyjnych, wynagrodzenia pracowników, dotacji i innych inwestycji na rzecz społeczności, niepodzielonych zysków oraz wypłat dla właścicieli kapitału i instytucji państwowych)
Przeciwdziałanie korupcji
GRI 205 – 2016 205-1 Działania oceniane pod kątem zagrożeń związanych z korupcją
GRI 205 – 2016 205-2 Komunikacja i szkolenia w zakresie polityki i procedur antykorupcyjnych organizacji
GRI 205 – 2016 205-3 Potwierdzone przypadki korupcji i podjęte działania
Naruszenie zasad wolnej konkurencji
GRI 205 – 2016 206-1 Kroki prawne podjęte wobec organizacji dotyczące przypadków naruszeń zasad wolnej
konkurencji oraz praktyk monopolistycznych
Transparentność podatkowa
GRI 207 – 2016 207-1 Podejście do sprawozdawczości podatkowej
GRI 207 – 2016 207-2 Kontrola i zarządzenie ryzkiem w sprawozdawczości podatkowej
GRI 207 – 2016 207-3 Zaangażowanie w rozwój polityki podatkowej
GRI 207 – 2016 207-4 Sprawozdawczość podatkowa spółek zagranicznych
Tematy środowiskowe
Materiały
GRI 301 – 2016 301-1 Wykorzystane surowce/materiały według wagi i objętości
Energia
GRI 302 – 2016 302-1 Zużycie energii przez organizację z uwzględnieniem rodzaju surowców
GRI 302 – 2016 302-4 Redukcja zużycia energii
Zgodność z regulacjami środowiskowymi
GRI 303 – 2016 303-5 Łączny pobór wody w podziale na źródła
Emisje
GRI 305 – 2016 305-1 Łączne bezpośrednie emisje
GRI 305 – 2016 305-2 Łączne emisje pośrednie związane z energią
GRI 305 – 2016 305-3 Inne emisje pośrednie
GRI 305 – 2016 305-4 Intensywność emisji gazów cieplarnianych
GRI 305 – 2016 305-5 Redukcje emisji gazów cieplarnianych
Zgodność z regulacjami środowiskowymi
GRI 307 – 2016 307-1 Wartość pieniężna kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych za nieprzestrzeganie prawa oraz/lub regulacji dotyczących ochrony środowiska
Ocena środowiskowa dostawców
GRI 308 – 2016 308-1 Odsetek nowych dostawców, którzy zostali poddani ocenie pod kątem spełnienia kryteriów środowiskowych
Tematy społeczne
Zatrudnienie
GRI 401 – 2016 401-1 Pracownicy nowo zatrudnieni oraz odejścia
Bezpieczeństwo i higiena pracy
GRI 403 – 2016 403-2 Wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą
GRI 403 – 2016 403-5 Szkolenia dla pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
GRI 403 – 2016 403-6 Promocja zdrowia wśród pracowników
GRI 403 – 2016 403-9 Urazy związane z pracą
Edukacja i szkolenia
GRI 404 – 2016 404-1 Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika
GRI 404 – 2016 404-2 Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego, które wspierają ciągłość zatrudnienia pracowników oraz ułatwiają proces przejścia na emeryturę
GRI 404 – 2016 404-3 Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia
Różnorodność i równość szans
GRI 405 – 2016 405-1 Skład ciał nadzorczych i kadry pracowniczej w podziale na kategorie pracowników według płci, wieku oraz innych wskaźników różnorodności
GRI 405 – 2016 405-2 Średnie wynagrodzenie zasadnicze kobiet do mężczyzn
Przeciwdziałanie dyskryminacji
GRI 406 – 2016 406-1 Całkowita liczba przypadków dyskryminacji oraz działania naprawcze podjęte w tej kwestii
Ocena społeczna dostawców
GRI 414 – 2016 414-1 Odsetek nowych dostawców, którzy zostali poddani ocenie wg kryteriów społecznych
Marketing oraz oznakowanie produktów i usług
GRI 417 – 2016 417-1 Wymogi wewnętrzne w zakresie oznakowania produktów i usług oraz informacji na ich temat
GRI 417 – 2016 417-2 Przypadki niezgodności z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania produktów i usług oraz informacji na ich temat
GRI 417 – 2016 417-3 Przypadki niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi komunikacji marketingowej
Ochrona prywatności klienta
GRI 418 – 2016 418-1 Uzasadnione skargi dotyczące naruszenia prywatności klienta i utraty danych
Aspekt sektorowy: społeczności lokalne
G4-FS14 Inicjatywy podjęte w celu poprawy dostępu do usług finansowych dla osób defaworyzowanych
G4-FS15 Polityki zapewniające uczciwe projektowanie i sprzedaż produktów i usług finansowych
G4-FS16 Inicjatywy mające na celu edukację finansową według typu odbiorców