• SBM-2

W perspektywie zarządczej, analiza łańcucha wartości i podejmowanych na ich podstawie działań strategicznych uwzględnia potrzeby i specyfikę zaangażowanych grup interesariuszy. Realizacja tych założeń opiera się na procesie mapowania, badania potrzeb oraz aktywnie prowadzonego dialogu. Grupy wyodrębniane są na podstawie stopnia zaangażowania w działalność Grupy oraz ich istotności z punktu widzenia wpływu na model biznesowy PZU*.

  • 2-29

Grupa PZU prowadzi dialog z interesariuszami w sposób systematyczny i transparentny, za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji.

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • stała, otwarta komunikacja między pracownikami i pracodawcą;
  • bieżący dialog ze związkami zawodowymi;
  • angażujące miejsce pracy.
  • zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju;
  • budowanie zrozumienia dla realizacji strategii i osiąganych wyników;
  • aktywizacja pracowników do udziału w nowych inicjatywach;
  • promocja dobrych praktyk pracy hybrydowej i optymalnego stylu pracy;
  • współpraca i rozumienie potrzeb między 4 pokoleniami pracowników, współpraca międzyobszarowa;
  • przygotowanie i adaptacja do zmian i sytuacji kryzysowych;
  • angażowanie w inicjatywy i akcje społeczne (ESG, wolontariat);
  • profilaktyka zdrowia i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu;
  • wzmacnianie odpowiedzialności za własny rozwój i dobrostan;
  • budowanie poczucia wpływu na wyniki, decyzje i środowisko pracy;
  • zapewnienie związkom zawodowym dialogu z pracodawcą w związku z wymogami prawa oraz potrzebą utrzymywania dobrych relacji z przedstawicielami pracowników.
  • badanie zaangażowania, badania typu pulse check, focus group, sondaże;
  • jasne, mierzalne cele do realizacji rozliczane kwartalnie lub rocznie;
  • bezpośrednie spotkania i rozmowy z przełożonym roczne lub kwartalne;
  • spotkania wewnętrzne, zespołowe;
  • skrzynki funkcyjne do wyjaśniania niejasności;
  • czaty, fora dyskusyjne;
  • kampanie informacyjne o możliwościach rozwoju, pomocy i wsparcia;
  • promowanie angażujących form i narzędzi np.: czaty online z ekspertami, infolinie;
  • debaty na żywo z ekspertami i liderami organizacji;
  • propagowanie prostego języka;
  • angażowanie do kreowania zmian w środowisku pracy np.: zapraszanie reprezentantów pracowników do udziału w grupach roboczych;
  • przygotowanie menedżerów do prowadzenia otwartego dialogu z pracownikami, zawierania kontraktów, dyskusji;
  • zapraszanie związków zawodowych do udziału w procesach konsultacyjnych, jak i uzgodnieniowych, a także bieżące informowanie o istotnych zmianach w funkcjonowaniu spółki;
  • program wsparcia pracowników #rozmawiajMY;
  • program #DobryStan – dążenie do równowagi między życiem zawodowym a prywatnym;
  • wewnętrzny portal/intranet;
  • newsletter ogólnofirmowy i newslettery tematyczne;
  • akcje informacyjne i poszerzające wiedzę o organizacji;
  • webinaria z udziałem ekspertów;
  • transmisja kwartalnych spotkań wynikowych z udziałem członków zarządu;
  • materiały video wyświetlane w siedzibie spółki;
  • system zgłaszania naruszeń (whistleblowing).

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • stała i otwarta komunikacja z klientami;
  • jakość i dopasowanie produktów i usług;
  • doświadczenia z procesów zakupowych i obsługowych;
  • Rzecznik Klienta;
  • Rzecznik Zdrowia.
  • uwzględnianie głosu klienta w projektowaniu rozwiązań biznesowych;
  • tworzenie przejrzystych warunków ofert i umów;
  • oferowanie wysokiej jakości produktów i usług dostosowanych do potrzeb klienta;
  • zapewnienie wielu kanałów dostępu do produktów i usług uwzględniających preferencje klientów;
  • budowanie pozytywnych doświadczeń klientów;
  • zapobieganie wykluczeniu.
  • bieżące, bezpośrednie spotkania i rozmowy fizyczne w oddziałach, biurach agentów, placówkach zdrowotnych oraz telefoniczne – infolinia, Contact Center;
  • stały kontakt on-line, m.in. profile w mediach społecznościowych, chat, formularz kontaktowy na stronie internetowej, mailowe skrzynki funkcyjne, mojePZU, inPZU;
  • prosty język w komunikacji z klientami;
  • badania satysfakcji i opinii na temat jakości produktów i obsługi, które pozwalają reagować na potrzeby klientów;
  • baza usprawnień klienckich, za pośrednictwem której pracownicy mogą zgłaszać inicjatywy i usprawnienia proklienckie;
  • omnikanałowość, znoszenie barier i ułatwienia w dostępie do produktów i usług – m.in. placówki dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami;
  • międzynarodowy Certyfikatu Znak Jakości OK SENIOR® potwierdzający, że oddziały PZU dostosowane do potrzeb k lientów powyżej 60. roku życia;
  • udział w targach, konferencjach, spotkaniach branżowych;
  • programy edukacji finansowej i ubezpieczeniowej: webinary, podcasty, blog, artykuły w prasie branżowej, wywiady, media społecznościowe, programy TV;
  • publikacja raportów CX.

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • stała współpraca dla obustronnych korzyści – m.in. dzielenie się doświadczeniami, szukanie opinii.
  • poznanie oczekiwań, zrozumienie potrzeb i wyzwań partnerów biznesowych;
  • prezentacja planów strategicznych;
  • podsumowanie realizacji celów biznesowych;
  • poprawa produktów;
  • poprawa procesów zawierana umów, sprzedaży produktów i obsługi klienta.
  • budowanie i utrzymywanie uczciwych warunków współpracy m.in. przez dostarczanie/zapewnienie dostępu do dokładnych i aktualnych informacji, możliwości zadawania pytań i wygłaszania opinii (badania, grupy focusowe, spotkania; ankiety satysfakcji i opinii);
  • bieżące i cykliczne spotkania z agentami (roczne i miesięczne);
  • portal komunikacji wewnętrznej dla agentów;
  • wykorzystanie social mediów w komunikacji;
  • newslettery;
  • programy szkoleń i wsparcia w sprzedaży;
  • grupy konsultacyjne, grona biznesowe agentów;
  • Elitarny Klub Agenta – spotkania z kluczowymi Agentami.

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • bieżąca współpraca zgodnie z zasadami Kodeksu Postępowania i Dobrych Praktyk ESG Dostawców Grupy PZU;
  • audyty dostawców.
  • przejrzyste zasady wyboru i współpracy z dostawcami;
  • wspieranie realizacji strategii Grupy PZU i dostęp do innowacji;
  • kształtowanie standardów biznesowych – prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny i zrównoważony;
  • promowanie etycznych praktyk zakupowych;
  • poszerzanie wiedzy dostawców o potrzebach Grupy PZU oraz wiedzy Grupy PZU o potencjale i możliwościach dostawców;
  • poprawa jakości dostaw towarów i usług;
  • wzrost świadomości ESG w otoczeniu gospodarczym oraz włączanie zasad ESG w procesy biznesowe i zakupowe;
  • wiedza o preselekcji kontrahentów chcących podjąć współpracę z Grupą PZU – w ramach procesu weryfikacji dostawców.
  • bieżące i okresowe spotkania i negocjacje z nowymi i dotychczasowymi dostawcami;
  • częsta komunikacja z dostawcami w kwestii istotnych zagadnień dotyczących współpracy;
  • stosowanie zasad prostego języka w komunikacji z dostawcami;
  • zapewnienie wsparcia dostawcom w zrozumieniu istotnych zagadnień dotyczących przedmiotu komunikacji;
  • wspólna praca w trakcie procesów audytu dostawców nad poprawą jakości dostaw towarów i usług;
  • lista Kwalifikowanych Dostawców PZU.

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • stała, dwustronna komunikacja między zarządem spółki a uczestnikami rynku kapitałowego oparta na dobrych praktykach rynku kapitałowego.
  • budowa zaufania inwestorów;
  • transparentność działania;
  • równy dostęp do informacji wpływających na decyzje inwestycyjne;
  • aktywizacja akcjonariuszy do udziału w podejmowaniu kluczowych decyzji;
  • budowa zrozumienia dla modelu biznesowego, strategii oraz tworzenia wartości przez Grupę PZU;
  • wzrost kapitalizacji spółki
  • i dystrybucja zysków.
  • walne zgromadzenia akcjonariuszy umożliwiające udział jak największej liczbie uprawnionych;
  • prawidłowe wykonywanie obowiązków informacyjnych obligatoryjnych dla spółek giełdowych – raporty bieżące i okresowe;
  • kwartalne prezentacje wynikowe i newslettery;
  • kwartalne spotkania wynikowe z przedstawicielami zarządu;
  • spotkania z przedstawicielami zarządu po ogłoszeniu kluczowych decyzji dla spółki (np.: strategia, akwizycje);
  • transmisje na żywo w Internecie z możliwością zadawania pytań i tłumaczeniem na język angielski z kwartalnych spotkań wynikowych, walnych zgromadzeń i innych kluczowych wydarzeń korporacyjnych;
  • internetowy serwis relacji inwestorskich (w języku polskim i angielskim) zapewniający aktualne informacje, w tym prezentacje i nagrania m.in. z walnych zgromadzeń, spotkań kwartalnych, kluczowych wydarzeń korporacyjnych);
  • zintegrowany raport roczny on-line;
  • regularne spotkania z inwestorami instytucjonalnymi (podczas konferencji inwestorskich, roadshows, video /telekonferencji oraz w siedzibie spółki);
  • coroczna konferencja WallStreet dla inwestorów indywidualnych;
  • program lojalnościowy dla inwestorów indywidualnych Moje Akcje PZU.

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • współpraca w ramach debat i konferencji;
  • bieżący dialog i uwzględnienie rekomendacji;
  • współpraca legislacyjna z Polską Izbą Ubezpieczeń ( PIU).
  • zapewnienie przestrzegania wymogów i regulacji;
  • wspieranie tworzenia nowych zasad na rynku, w tym dobrych praktyk;
  • zapewnienie spełniania wymogów regulacyjnych i nadzorczych, a także zasad zawartych w zbiorach ładu korporacyjnego;
  • współkształtowanie otoczenia regulacyjnego;
  • identyfikacja rzeczywistych i potencjalnych skutków przy wdrażaniu nowych regulacji (przepisów prawa, rekomendacji) zarówno wynikających z prawodawstwa UE, jak i krajowego;
  • określanie działań zapobiegawczych i łagodzących negatywne skutki
  • aktywny udział w opiniowaniu projektów legislacyjnych i w przypadku zidentyfikowania zagrożeń, nieprawidłowości bądź ryzyka negatywnych skutków dla działalności ubezpieczeniowej, zgłaszanie uwag do przesłanych propozycji w ramach współpracy z PIU;
  • udział w pracach komisji, podkomisji i grup roboczych PIU, do zadań których należy prowadzenie działań legislacyjnych zmierzających do ochrony i polepszenia warunków funkcjonowania rynku ubezpieczeń. Prace koncentrują się na bieżącej analizie i opinii propozycji projektów legislacyjnych, opracowywaniu założeń i uzgadnianiu praktyk rynkowych;
  • udział w spotkaniach, uzgodnieniach, wyjaśnieniach i konsultacjach (np. rekomendacji) z KNF w celu określenia rynkowych skutków planowanych rozwiązań.

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • nadzór właścicielski nad podmiotami zależnymi.
  • efektywna współpraca z podmiotami zależnymi Grupy PZU.
  • wymiana doświadczeń, spotkania, raporty;
  • zasiadanie przedstawicieli PZU i PZU Życie w radach nadzorczych podmiotów Grupy;
  • jednolite podejście do standardów zarządczych w kluczowych obszarach funkcjonowania Grupy PZU;
  • współpraca w oparciu o przyjęte polityki (w ponad 30 obszarach).

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • bieżąca komunikacja bezpośrednia;
  • wolontariat pracowniczy;
  • wspieranie rozwoju społeczności lokalnych.
  • zachęcanie pracowników do udziału w akcjach społecznych i środowiskowych;
  • realizacja projektów społecznych – projektów wolontariackich opartych na współpracy pracowników PZU (wolontariuszy) ze społecznościami lokalnymi;
  • poprawa kondycji fizycznej dzieci i młodzieży;
  • poprawa bezpieczeństwa i jakości życia lokalnych społeczności
  • zmniejszanie różnic w rozwoju infrastruktury sportowej oraz w dostępie do sportu między dużymi miastami a mniejszymi ośrodkami.
  • realizacja projektów sponsoringowych i prewencyjnych mających na celu poprawę zdrowia i bezpieczeństwa;
  • możliwość uzyskania grantu na autorski projekt wolontariacki przez pracowników PZU, który mogą przeznaczyć na rzecz swoich lokalnych społeczności, których problemy dobrze znają;
  • dotacje dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej;
  • działania mające na celu wyrównanie szans dzieci i młodzieży z małych ośrodków;
  • wspieranie aktywizacji sportowej dzieci i młodzieży, przez dofinansowanie lokalnych klubów i związków sportowych za pośrednictwem programu Dobra Drużyna PZU.

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • stała współpraca z dziennikarzami
  • transparentność działania;
  • łatwy i szybki dostęp do informacji o spółce i Grupie PZU;
  • budowa świadomości ubezpieczeniowej;
  • zwiększenie poziomu wiedzy na temat produktów finansowych;
  • poprawny odbiór zewnętrznej polityki i strategii informacyjnej PZU i Grupy PZU;
  • spójne informowanie mediów o wydarzeniach i kluczowych tematach korporacyjno-biznesowych.
  • utrzymywanie dobrych relacji z kluczowymi mediami i opiniotwórczymi dziennikarzami;
  • zapraszanie wybranych tematycznie redakcji i dziennikarzy do udziału w wydarzeniach korporacyjnych;
  • udzielanie odpowiedzi (zgodnych z polityką i strategią informacyjną Grupy PZU) na pytania spływające od redakcji i dziennikarzy;
  • przygotowywanie komunikatów prasowych;
  • organizacja konferencji prasowych;
  • organizacja i udział w wywiadach eksperckich i konferencjach branżowych;
  • obecność w mediach społecznościowych.

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • aktywna uczestnictwo w inicjatywach branżowych;
  • współpraca w zakresie tworzenia standardów i regulacji;
  • wymiana wiedzy i doświadczeń w ramach instytucji branżowych.
  • promowanie wzrostu i innowacji branży;
  • tworzenie jednolitych standardów i norm branżowych;
  • poprawa jakości danych sprawozdawczych
  • organizacja i udział w branżowych konferencjach, sympozjach i seminariach;
  • udział w panelach dyskusyjnych i konferencjach branżowych;
  • prowadzenie programów szkoleniowych i rozwojowych dla firm z danej branży;
  • regularne spotkania w ramach branżowych grup roboczych;
  • raportowanie rynkowe na potrzeby instytucji branżowych.

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • monitorowanie rynku i analiza konkurencji;
  • współpraca w ramach PIU z uczestnikami rynku ubezpieczeniowego.
  • rozwój sektora przez zdrową konkurencję;
  • wspieranie rozwoju polskiego rynku ubezpieczeniowego;
  • zwiększenie efektywności i innowacyjności;
  • wypracowanie wspólnego stanowiska w celu ochrony interesów branży ubezpieczeniowej np. w obszarze legislacji, sprawozdawczości.
  • badania rynkowe i analizy trendów;
  • udział w branżowych konferencjach i wydarzeniach;
  • konstruktywna wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk;
  • uczestnictwo w inicjatywach promujących uczciwą konkurencję i zrównoważony rozwój;
  • współpraca w ramach komisji i zespołów.

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • stała współpraca dla obustronnych korzyści;
  • wspólne planowanie, realizacja i ewaluacja projektów;
  • dzielenie się doświadczeniami i wiedzą;
  • wspieranie rozwoju polskiego ekosystemu startup.
  • poprawa wyniku finansowego i efektywności operacyjnej PZU;
  • identyfikacja obszarów do budowania przewagi konkurencyjnej PZU;
  • zwiększenie poziomu wiedzy na temat innowacji i nowych technologii;
  • budowa kultury innowacyjności;
  • zwinna i szybka adopcja najlepszych rozwiązań.
Działania zewnętrzne:
  • program współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU – „PZU Ready for Startups”;
  • portal komunikacji zewnętrznej https://www.pzu.pl/innowacje, dedykowana skrzynka mailowa innowacje@pzu.pl;
  • udział w wywiadach eksperckich i konferencjach branżowych poświęconych tematyce innowacji;
  • udział w akceleratorach startupów;
  • wykorzystanie social mediów (LinkedIn) w komunikacji do Startupów;
  • akcje informacyjne i poszerzające wiedzę o innowacyjnych działaniach realizowanych w PZU
  • budowanie i utrzymywanie relacji z partnerami z ekosystemu.

Działania wewnętrzne:

  • komunikacja wewnętrzna/Intranet, dedykowana skrzynka mailowa innowacje@pzu.pl; newsletter Innowacji.
  • akcje informacyjne i poszerzające wiedzę o innowacyjnych działaniach realizowanych w PZU oraz o innowacjach i nowych technologiach;
  • Generator Pomysłów – rozwiązanie umożliwiające pracownikom PZU zgłaszanie ciekawych pomysłów na innowacje;
  • InTalki – cykl webinarów również z udziałem gości zewnętrznych, którego celem jest zapoznanie pracowników PZU z innowacyjnymi rozwiązaniami oraz zainspirowanie do ciągłego szukania nowych rozwiązań w swoich biznesowych;
  • Dni Innowacji – wydarzenie poświęcone innowacjom, okazja do eksploracji projektów realizowanych w PZU oraz transferowania wiedzy między obszarami PZU;
  • wymiana doświadczeń z obszaru innowacji ze spółkami z Grupy PZU (również zagranicznymi).

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • budowanie partnerstw i przeprowadzanie diagnozy społecznej;
  • wspólne planowanie, realizacja i ewaluacja projektów;
  • ewaluacja programu wolontariatu pracowniczego
  • dzielenie się wiedzą.
  • rozwijanie idei wolontariatu pracowniczego we współpracy z organizacjami pozarządowymi i instytucjami;
  • identyfikacja potrzeb określonych grup społecznych, które mogą być realizowane w ramach wolontariatu pracowniczego;
  • minimalizacja ryzyka wystąpienia lub skutków wypadków ubezpieczeniowych;
  • wymiana wiedzy i doświadczeń, analiza trendów i wyzwań dla zrównoważonego rozwoju, w tym ochrony środowiska naturalnego.
  • udział pracowników PZU w grupach roboczych prowadzonych przez organizacje partnerskie, udział przedstawicieli organizacji w spotkaniach tematycznych, tworzenie wspólnych publikacji;
  • realizacja działań wolontariackich, które odpowiadają potrzebom organizacji pozarządowych i instytucji;
  • realizacja programów edukacyjnych i społecznych na rzecz zdrowia, bezpieczeństwa, pomocy społecznej oraz przeciwdziałania zmianom klimatu;
  • badanie ewaluacyjne podsumowujące program wolontariatu pracowniczego PZU;
  • organizacja wspólnych konferencji i seminariów i innych działań z udziałem przedstawicieli środowiska trzeciego sektora i środowisk akademickich.

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • projekty promujące edukację i wydarzenia kulturalne;
  • mecenat i partnerstwa.
  • promocja i ochrona polskiej kultury i dziedzictwa narodowego;
  • edukacja kulturalna wśród dzieci i młodzieży
  • obejmowanie mecenatem i partnerstwem polskich instytucji kultury;
  • wspieranie największych instytucji kultury w Polsce, które ze względu na swój rozmiar i format potrzebują dużych nakładów finansowych na prowadzenie działalności statusowej;
  • promocja kultury wysokiej wśród dzieci i młodzieży jako czynnika wspierającego budowanie właściwych kompetencji kulturowych;
  • wspólne planowanie projektów promujących edukację kulturalną;
  • wspólne inicjatywy na rzecz promowania wydarzeń kulturalnych;
  • organizacja oprawy największych wydarzeń kulturalnych.

Angażowanie interesariuszy
Podejście Cel Sposób i formy
  • współpraca partnerska z wybranymi uczelniami.
  • promocja marki pracodawcy i pozyskiwanie młodych talentów do programu praktyk i staży oraz na stanowiska juniorskie;
  • dzielenie się wiedzą i doświadczeniami;
  • budowanie relacji ze środowiskiem akademickim.
  • uczestnictwo w targach pracy;
  • udział ekspertów PZU w wydarzeniach uczelnianych;
  • promocja PZU jako pracodawcy w kanałach komunikacji kierowanych przez uczelnię do studentów.

* Środowisko naturalne jest uznawane za cichego interesariusza Grupy.

  • 2-28

Udział w stowarzyszeniach oraz organizacjach branżowych

Grupa PZU angażuje się w działalność wielu organizacji i stowarzyszeń. PZU, w szczególności działa w poniższych organizacjach:

to organizacja samorządowa zakładów ubezpieczeń, skupia działające na rynku wszystkie zakłady ubezpieczeń, przynależność do Izby jest obowiązkowa;

to organizacja zakładów ubezpieczeń, które prowadzą działalność w Polsce, przynależność do PBUK jest obowiązkowa;

jego członkami są krajowe i zagraniczne firmy ubezpieczeniowe, które prowadzą na polskim rynku działalność ubezpieczeniową w zakresie obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i obowiązkowego ubezpieczenia OC rolników, powołany w 1990 roku;

to organizacja samorządowa emitentów, reprezentuje interesy spółek notowanych na GPW, PZU jest jej członkiem od 2010 roku;

do tej organizacji gospodarczej PZU przynależy od 2016 roku;

zrzesza firmy, które chcą budować silne kompetencje w innowacjach;

Członkostwo we wskazanych powyżej organizacjach ma dla PZU charakter strategiczny. Firma wspiera ich działania statutowe i bierze udział w dodatkowych projektach realizowanych przez te instytucje.

  • EBRD – Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju. Spółki z Grupy PZU współpracują z EBRD i Europejskim Funduszem Inwestycyjnym w projektach dotyczących finansowania. W ramach emisji obligacji podporządkowanych, EBRD w 2017 roku nabył 300 mln zł papierów wartościowych;
  • Qorus (dawniej EFMA) – to organizacja non-profit mająca na celu wspieranie innowacji i współpracy między instytucjami finansowymi na całym świecie. Skupia banki, ubezpieczycieli, a także dostawców technologii i usług. Członkostwo w tej organizacji daje PZU dostęp do szerokiej sieci kontaktów z różnych instytucji finansowych na całym świecie, konferencji, raportów co umożliwia wymianę wiedzy w zakresie innowacji w sektorze finansowym w tym w ubezpieczeniach.
  • The Geneva Association – międzynarodowe stowarzyszenie firm ubezpieczeniowych (think tank), którego członkami są prezesi firm ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych. PZU uczestniczy w wydarzeniach, których celem jest identyfikacja i analiza kluczowych trendów i obszarów ryzyka, które mogą kształtować lub wpływać na branżę ubezpieczeniową oraz ma możliwość udziału w pracach nad zaleceniami dla branży i decydentów;
  • The World Economic Forum – międzynarodowa organizacja współpracy publiczno-prywatnej. Udział PZU w wydarzeniach poświęconych wymianie opinii i dyskusji o problemach współczesnego świata, w celu budowy inicjatyw na rzecz współpracy i globalnego postępu.

PZU jest także sygnatariuszem Karty różnorodności od 1 lipca 2013 roku. To międzynarodowa inicjatywa służąca promowaniu różnorodności i równych szans w zatrudnieniu bez względu na płeć, rasę, orientację seksualną, pochodzenie etniczne, wiek, niepełnosprawność czy religię. PZU jest również zaangażowany w zewnętrzne (krajowe i międzynarodowe) inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju, które opisano w Globalne wyzwania dla zrównoważonego rozwoju.

Dobre praktyki PZU i PZU Życie

Działania samoregulacyjne –wzmocnienie ochrony uczestników rynku ubezpieczeniowego

Przedstawiciele PZU i PZU Życie uczestniczą w pracach komisji, podkomisji i grup roboczych Polskiej Izby Ubezpieczeń. Do ich zadań należy prowadzenie działań legislacyjnych, które zmierzają do ochrony i polepszenia warunków funkcjonowania rynku ubezpieczeń. Prace koncentrują się na bieżącej analizie i opinii propozycji projektów legislacyjnych, opracowywaniu założeń i uzgadnianiu praktyk rynkowych.